Skip Navigation Links
Caută în site Caută

Comunicate instanţe/parchete

Ultima actualizare: 21.07.2021 13:06 Detalii

Ultima actualizare: 14.07.2021 09:22 Detalii

Ultima actualizare: 07.07.2021 11:10 Detalii

Consiliul Superior al Magistraturii îşi exprimă profundul regret pentru încetarea din viaţă a doamnei CAȘCAVAL ALICE – MIHAELA (fostă Chirilă, fostă Bejenariu), judecător în cadrul Tribunalului Iaşi, şi transmite sincere condoleanţe familiei îndoliate. Dumnezeu să o odihnească!
Ultima actualizare: 18.05.2021 09:52

22.04.2021

C O M U N I C A T

Biroul de Informare şi relaţii Publice aste abilitat să aducă la cunoştinţă că în data de 21.04.2021, începând cu ora 16ºº, a avut loc ediţie a V-a a Conferinţelor RRDJ (Revista Română de Jurisprudenţă), transmisă live, cu tema Jurisprudenţa Curţii de Apel Constanţa.

Conferinţa a fost organizată cu ocazia lansării volumului nr. 5/2020 al Revistei Române de Jurisprudenţă, volum coordonat de vicepreşedintele Curţii de Apel Constanţa, judecător Mihaela Mocanu, cuprinzând speţe comentate din jurisprudenţa Curţii şi articole ale judecătorilor instanţei.   

La Conferinţă au participat şi reprezentanţi ai celorlalte profesii juridice, şi anume: avocat Cătălin Filişan - Decanul Baroului Constanţa, prof. univ. dr. Adrian Stoica - Decanul Facultăţii de Drept al Universităţii ,,Ovidius”, Constanţa şi economist Cristina Stroie - Preşedintele Uniunii Naţionale a Practicienilor în Insolvenţă, Filiala Constanţa.

Agenda conferinţei poate fi consultată pe site-ul Universul juridic  (la adresa: https://www.ujmag.ro/conferinele-rrdj-ediia-a-v-a-jurisprudena-curii-de-apel-constana), acolo unde transmisia live va putea fi urmărită începând de astăzi, 22.04.2021, după ora 17ºº (https://www.universuljuridic.ro/dezbaterile-rrpsdcp-editia-a-v-a-prelucrarea-datelor-cu-caracter-personal-abordari-in-activitatea-practicienilor-in-insolventa-2/).

BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE

VICEPREŞEDINTE

Purtător de cuvânt,

Judecător Claudiu Răpeanu

Ultima actualizare: 27.04.2021 13:16

COMUNICAT DE PRESĂ

21 aprilie 2021

În data de 20.04.2021, conducerea U.M. 01969 Câmpia Turzii a sesizat Parchetul Militar de pe lângă Tribunalul Militar Cluj despre faptul că în cursul acestei zile, la ora 14:33, unitatea a înregistrat un eveniment constând în prăbușirea unei aeronavei MIG-21 Lancer. Din conținutul informării se reține că aeronava a fost pilotată de către un ofițer de la această unitate, în cadrul unui zbor de instrucție pe timp de zi. La aproximativ 15 minute după decolare, aeronava s-a prăbușit într-o zonă nelocuită, situată între localitățile Batoș și Dedrad din județul Mureș. Pilotul aeronavei s-a catapultat, este în viață, a fost recuperat și transportat de un echipaj SMURD la U.P.U. a Spitalului Județean Mureș pentru acordarea de îngrijiri medicale. Aeronava s-a distrus în totalitate dar nu au fost constatate pagube materiale civile.

La Parchetul Militar de pe lângă Tribunalul Militar Cluj s-a constituit un dosar penal iar la fața locului s-a deplasat procurorul militar de serviciu, sub conducerea căruia, se efectuează activitățile de cercetare la fața locului de către echipe de specialiști tehnici din cadrul M.Ap.N. și criminaliști, din cadrul I.P.J. Mureș. Subsecvent, urmează a se efectua actele de urmărire penală care se impun.

PRIM PROCUROR MILITAR

Colonel magistrat

LIVIU-ALEXANDRU LASCU

Ultima actualizare: 21.04.2021 14:34

C O M U N I C A T

16.03.2021

  

În cauza penală nr. 1379/P/2021 a Parchetului de pe lângă Judecătoria Iași se efectuează cercetări sub aspectul comiterii infracțiunilor de vătămarea fătului, faptă prev. de art. 202 alin. 3 C.pen.şi abuz în serviciu, prev. de art. 297 alin. (1) C.pen., cu aplicarea art. 38 alin. (1) Cod penal.

Prin ordonanţa organelor de urmărire penală din data de 15.03.2021, s-a dispus efectuarea în continuare a urmăririi penale faţă de suspectele H.M. şi T.M.C., ambele având calitatea de medic în cadrul Spitalului de Obstetrică şi Ginecologie Cuza Vodă Iaşi.

Se reţine că la data de 04.11.2020, suspecta H.M., în calitate de medic, a consultat-o la cabinetul medical privat pe persoana vătămată L.M., persoană ce avea o sarcină de 36 săptămâni, constatând că aceasta prezintă diagnosticul „circulara de cordon ombilical şi procidenţa de cordon ombilical”, fapt pentru care a recomandat internarea pacientei în cadrul unităţii de Obstetrică şi Ginecologie Cuza Vodă Iaşi. Deşi diagnosticul impunea o intervenţie medicală urgentă, suspecta ar fi solicitat persoanei vătămate să efectueze testul Covid pe cont propriu şi mai apoi să se prezinte la unitatea medicală spre a-i fi efectuată operaţia de cezariană.

Ulterior, la data de 05.11.2020, persoana vătămată s-a prezentat la unitatea medicală cu testul Covid negativ, iar suspecta H.M., fiind medic de gardă, ar fi dispus neinternarea acesteia şi în consecinţă neefectuarea operaţiei de cezariană, deşi acest lucru ar fi fost necesar pentru salvarea vieţii fătului.

La data de 08.11.2020, suspecta T.M.C., în calitate de medic în cadrul Spitalului de Obstetrică şi Ginecologie Cuza Vodă Iaşi, fiind în serviciul de gardă la unitatea medicală, a consultat-o pe persoana vătămată L.M. în serviciul de primiri urgenţe, unde persoana vătămată s-a prezentat întrucât avea contracţii puternice şi eliminase dopul gelatinos. A fost stabilit același diagnostic de „circulara de cordon ombilical şi procidenţa de cordon ombilical”, fătul fiind poziţionat transversal. Suspecta T.M.C. ar fi dispus neinternarea acesteia şi în consecinţă neefectuarea operaţiei de cezariană.

La data de 15.11.2020 persoana vătămată L.M. nu a mai resimţit nicio activitate din partea fătului, motiv pentru care s-a prezentat la aceeaşi unitate medicală, unde s-a constatat că fătul era mort, cauza relevată de protocolul de necropsie întocmit fiind asfixie intrauterină acută, iar la data de 16.11.2020 aceasta a născut natural fătul mort ante-partum.

La data de 15.03.2021 au fost puse în executare 2 mandate de percheziție domiciliară, la imobilul unde funcţionează Spitalul Clinic de Obstetrică şi Ginecologie Cuza Vodă din Iaşi, respectiv la imobilul unde funcţionează cabinetul particular al medicului Holicov Monica, ocazie cu care au fost ridicate mai multe înscrisuri, pentru completarea probatoriului.

În prezenta cauză cercetările sunt efectuate de lucrătorii de poliție judiciară din cadrul IPJ Iași – Serviciul de Investigații Criminale, sub coordonarea procurorului desemnat din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Iași, beneficiind de sprijinul lucrătorilor din cadrul Serviciului de Acțiuni Speciale Iaşi.

Facem precizarea că efectuarea în continuare a urmăririi penale reprezintă, conform Codului de procedură penală, o etapă a procesului penal, situație care nu poate să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

 

PRIM - PROCUROR,

Bordianu Dragoş

Ultima actualizare: 17.03.2021 15:45

COMUNICAT DE PRESĂ

03.03.2021

Pentru corecta informare a cetăţenilor, faţă de reacţiile exprimate în spaţiul public cu referire la hotărârea judecătorească pronunţată de Tribunalul Bucureşti în dosarul nr.26704/3/2020, Biroul de Informare şi Relaţii Publice al Tribunalului Bucureşti formulează următoarele precizări:

În pronunţarea soluţiilor judecătorii sunt independenţi şi se supun numai legii, în conformitate cu art. 124 alin. 3 din Constituţia României.

Hotărârea judecătorească este adoptată pe baza dispoziţiilor legale incidente cauzei şi pe baza probatoriului administrat pe parcursul fazelor procesuale specifice, nu pe bază de emoţii şi sentimente.

Constatând că reacţiile manifestate provin preponderent din partea reprezentanţilor puterilor legislativă şi executivă, Tribunalul Bucureşti reaminteşte dispoziţiile constituţionale conform cărora în statul de drept şi în democraţie cele 3 puteri ale statului: legislativă, executivă şi judecătorească sunt separate şi în echilibru, colaborează şi se respectă reciproc, independent dacă soluţiile adoptate de fiecare dintre acestea sunt sau nu în acord cu aşteptările exponenţilor lor.

În consecinţă, discursul public la adresa hotărârilor judecătoreşti pronunţate trebuie să fie caracterizat de echidistanţă, pentru că numai respectând ordinea de drept şi hotărârile judecătoreşti se va restabili echilibrul social încălcat.

 

CONDUCĂTORUL BIROULUI DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE AL TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

JUDECĂTOR MIHAELA LAURA RADU

Ultima actualizare: 03.03.2021 15:40 Detalii

COMUNICAT DE PRESĂ

 

Biroul de Informare şi Relaţii Publice al Curţii de Apel Piteşti este abilitat să dea publicităţii următorul comunicat:

Pentru a facilita comunicarea documentelor cu semnătură electronică extinsă, începând cu data de 1 martie 2021, Curtea de Apel Piteşti va implementa aplicaţia informatică „EDC- Electronic Documents Communication”, dezvoltată împreună cu Biroul IT şi conducerea Tribunalului Argeş, prin care vor fi comunicate în format digital documentele şi actele de procedură, cu acordul părţilor interesate, prin accesarea paginii de internet a Curţii de Apel Piteşti www.curteadeapelpitesti.ro – secţiunea „EDC_Documente” .

Aplicaţia va funcţiona experimental, până la finalul anului 2021, numai pentru instanţele din judeţul Argeş, urmând a fi extinsă şi la instanţele din judeţul Vâlcea în anul următor, perioadă în care se vor putea aduce îmbunătăţiri aplicaţiei, în funcţie de cele constatate în timpul funcţionării experimentale.

Comunicarea electronică a documentelor către instituţiile publice, care au calitatea de părţi în dosarele aflate pe rol, se va efectua exclusiv pe bază de protocol bilateral încheiat cu Curtea de Apel Piteşti. Primul astfel de protocol a fost încheiat cu Inspectoratul Judeţean de Poliţie Argeş şi urmează să producă efecte începând cu 1.03.2021.

În urma solicitării scrise formulate de persoanele interesate şi a comunicării către instanţă a unui număr de telefon, solicitantului i se va transmite automat parola de acces în aplicaţie, prin SMS, în momentul asocierii cererii/protocolului de comunicare electronică a documentelor, cu dosarul aflat pe rolul instanţei.

Aplicaţia „EDC- Electronic Documents Communication” are capacitatea de a transmite documentele din dosare în format electronic, cu semnătură electronică extinsă (inclusiv a procedurilor de citare) şi este concepută astfel încât să permită şi încărcarea de documente electronice de către părţi, însă această secţiune a fost indisponibilizată, până la efectuarea studiului de impact.  

La data de 24.02.2021, preşedintele Curţii de Apel  Piteşti a emis decizia nr. 47/2021 în vederea operaţionalizării aplicaţiei la toate instanţele judecătoreşti din judeţul Argeş, fiind anexate deciziei instrucţiuni de utilizare şi formulare tipizate care vor fi puse la dispoziţia justiţiabililor pentru a facilita accesul la comunicarea electronică a documentelor din dosare.   

Exprimându-ne speranţa că veţi aduce la cunoştinţa opiniei publice aspectele anterior prezentate, vă asigurăm de întreaga noastră consideraţie.

        

BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE AL CURŢII DE APEL PITEŞTI

Purtător de cuvânt

Judecător Ion Rebeca

Ultima actualizare: 01.03.2021 15:41

Ultima actualizare: 26.02.2021 13:36 Detalii

Mergi la începutul paginii
Conceptul grafic al site-ului a fost cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Capacitate Administrativa 2014-2020 - cod MySMIS2014 + 118765/SIPOCA 454
Pagina proiectului www.poca.ro