Skip Navigation LinksPagina principală > Informaţii de interes public > Comunicate instanţe/parchete
Caută în site Caută

Comunicate instanţe/parchete

C O M U N I C A T

16.03.2021

  

În cauza penală nr. 1379/P/2021 a Parchetului de pe lângă Judecătoria Iași se efectuează cercetări sub aspectul comiterii infracțiunilor de vătămarea fătului, faptă prev. de art. 202 alin. 3 C.pen.şi abuz în serviciu, prev. de art. 297 alin. (1) C.pen., cu aplicarea art. 38 alin. (1) Cod penal.

Prin ordonanţa organelor de urmărire penală din data de 15.03.2021, s-a dispus efectuarea în continuare a urmăririi penale faţă de suspectele H.M. şi T.M.C., ambele având calitatea de medic în cadrul Spitalului de Obstetrică şi Ginecologie Cuza Vodă Iaşi.

Se reţine că la data de 04.11.2020, suspecta H.M., în calitate de medic, a consultat-o la cabinetul medical privat pe persoana vătămată L.M., persoană ce avea o sarcină de 36 săptămâni, constatând că aceasta prezintă diagnosticul „circulara de cordon ombilical şi procidenţa de cordon ombilical”, fapt pentru care a recomandat internarea pacientei în cadrul unităţii de Obstetrică şi Ginecologie Cuza Vodă Iaşi. Deşi diagnosticul impunea o intervenţie medicală urgentă, suspecta ar fi solicitat persoanei vătămate să efectueze testul Covid pe cont propriu şi mai apoi să se prezinte la unitatea medicală spre a-i fi efectuată operaţia de cezariană.

Ulterior, la data de 05.11.2020, persoana vătămată s-a prezentat la unitatea medicală cu testul Covid negativ, iar suspecta H.M., fiind medic de gardă, ar fi dispus neinternarea acesteia şi în consecinţă neefectuarea operaţiei de cezariană, deşi acest lucru ar fi fost necesar pentru salvarea vieţii fătului.

La data de 08.11.2020, suspecta T.M.C., în calitate de medic în cadrul Spitalului de Obstetrică şi Ginecologie Cuza Vodă Iaşi, fiind în serviciul de gardă la unitatea medicală, a consultat-o pe persoana vătămată L.M. în serviciul de primiri urgenţe, unde persoana vătămată s-a prezentat întrucât avea contracţii puternice şi eliminase dopul gelatinos. A fost stabilit același diagnostic de „circulara de cordon ombilical şi procidenţa de cordon ombilical”, fătul fiind poziţionat transversal. Suspecta T.M.C. ar fi dispus neinternarea acesteia şi în consecinţă neefectuarea operaţiei de cezariană.

La data de 15.11.2020 persoana vătămată L.M. nu a mai resimţit nicio activitate din partea fătului, motiv pentru care s-a prezentat la aceeaşi unitate medicală, unde s-a constatat că fătul era mort, cauza relevată de protocolul de necropsie întocmit fiind asfixie intrauterină acută, iar la data de 16.11.2020 aceasta a născut natural fătul mort ante-partum.

La data de 15.03.2021 au fost puse în executare 2 mandate de percheziție domiciliară, la imobilul unde funcţionează Spitalul Clinic de Obstetrică şi Ginecologie Cuza Vodă din Iaşi, respectiv la imobilul unde funcţionează cabinetul particular al medicului Holicov Monica, ocazie cu care au fost ridicate mai multe înscrisuri, pentru completarea probatoriului.

În prezenta cauză cercetările sunt efectuate de lucrătorii de poliție judiciară din cadrul IPJ Iași – Serviciul de Investigații Criminale, sub coordonarea procurorului desemnat din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Iași, beneficiind de sprijinul lucrătorilor din cadrul Serviciului de Acțiuni Speciale Iaşi.

Facem precizarea că efectuarea în continuare a urmăririi penale reprezintă, conform Codului de procedură penală, o etapă a procesului penal, situație care nu poate să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

 

PRIM - PROCUROR,

Bordianu Dragoş

Ultima actualizare: 17.03.2021 15:45

COMUNICAT DE PRESĂ

03.03.2021

Pentru corecta informare a cetăţenilor, faţă de reacţiile exprimate în spaţiul public cu referire la hotărârea judecătorească pronunţată de Tribunalul Bucureşti în dosarul nr.26704/3/2020, Biroul de Informare şi Relaţii Publice al Tribunalului Bucureşti formulează următoarele precizări:

În pronunţarea soluţiilor judecătorii sunt independenţi şi se supun numai legii, în conformitate cu art. 124 alin. 3 din Constituţia României.

Hotărârea judecătorească este adoptată pe baza dispoziţiilor legale incidente cauzei şi pe baza probatoriului administrat pe parcursul fazelor procesuale specifice, nu pe bază de emoţii şi sentimente.

Constatând că reacţiile manifestate provin preponderent din partea reprezentanţilor puterilor legislativă şi executivă, Tribunalul Bucureşti reaminteşte dispoziţiile constituţionale conform cărora în statul de drept şi în democraţie cele 3 puteri ale statului: legislativă, executivă şi judecătorească sunt separate şi în echilibru, colaborează şi se respectă reciproc, independent dacă soluţiile adoptate de fiecare dintre acestea sunt sau nu în acord cu aşteptările exponenţilor lor.

În consecinţă, discursul public la adresa hotărârilor judecătoreşti pronunţate trebuie să fie caracterizat de echidistanţă, pentru că numai respectând ordinea de drept şi hotărârile judecătoreşti se va restabili echilibrul social încălcat.

 

CONDUCĂTORUL BIROULUI DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE AL TRIBUNALULUI BUCUREŞTI

JUDECĂTOR MIHAELA LAURA RADU

Ultima actualizare: 03.03.2021 15:40 Detalii

COMUNICAT DE PRESĂ

 

Biroul de Informare şi Relaţii Publice al Curţii de Apel Piteşti este abilitat să dea publicităţii următorul comunicat:

Pentru a facilita comunicarea documentelor cu semnătură electronică extinsă, începând cu data de 1 martie 2021, Curtea de Apel Piteşti va implementa aplicaţia informatică „EDC- Electronic Documents Communication”, dezvoltată împreună cu Biroul IT şi conducerea Tribunalului Argeş, prin care vor fi comunicate în format digital documentele şi actele de procedură, cu acordul părţilor interesate, prin accesarea paginii de internet a Curţii de Apel Piteşti www.curteadeapelpitesti.ro – secţiunea „EDC_Documente” .

Aplicaţia va funcţiona experimental, până la finalul anului 2021, numai pentru instanţele din judeţul Argeş, urmând a fi extinsă şi la instanţele din judeţul Vâlcea în anul următor, perioadă în care se vor putea aduce îmbunătăţiri aplicaţiei, în funcţie de cele constatate în timpul funcţionării experimentale.

Comunicarea electronică a documentelor către instituţiile publice, care au calitatea de părţi în dosarele aflate pe rol, se va efectua exclusiv pe bază de protocol bilateral încheiat cu Curtea de Apel Piteşti. Primul astfel de protocol a fost încheiat cu Inspectoratul Judeţean de Poliţie Argeş şi urmează să producă efecte începând cu 1.03.2021.

În urma solicitării scrise formulate de persoanele interesate şi a comunicării către instanţă a unui număr de telefon, solicitantului i se va transmite automat parola de acces în aplicaţie, prin SMS, în momentul asocierii cererii/protocolului de comunicare electronică a documentelor, cu dosarul aflat pe rolul instanţei.

Aplicaţia „EDC- Electronic Documents Communication” are capacitatea de a transmite documentele din dosare în format electronic, cu semnătură electronică extinsă (inclusiv a procedurilor de citare) şi este concepută astfel încât să permită şi încărcarea de documente electronice de către părţi, însă această secţiune a fost indisponibilizată, până la efectuarea studiului de impact.  

La data de 24.02.2021, preşedintele Curţii de Apel  Piteşti a emis decizia nr. 47/2021 în vederea operaţionalizării aplicaţiei la toate instanţele judecătoreşti din judeţul Argeş, fiind anexate deciziei instrucţiuni de utilizare şi formulare tipizate care vor fi puse la dispoziţia justiţiabililor pentru a facilita accesul la comunicarea electronică a documentelor din dosare.   

Exprimându-ne speranţa că veţi aduce la cunoştinţa opiniei publice aspectele anterior prezentate, vă asigurăm de întreaga noastră consideraţie.

        

BIROUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE AL CURŢII DE APEL PITEŞTI

Purtător de cuvânt

Judecător Ion Rebeca

Ultima actualizare: 01.03.2021 15:41

Ultima actualizare: 26.02.2021 13:36 Detalii

Ultima actualizare: 25.02.2021 18:29 Detalii

Ultima actualizare: 24.02.2021 12:58 Detalii

                                                                      

C O M U N I C A T

12.02.2021

 

 

La data de 11.02.2021 a avut loc prezentarea Raportului de activitate pentru anul 2020 a Parchetului de pe lângă Judecătoria Iaşi.

Drept urmare, vă aducem la cunoştinţă următoarele date statistice:

În anul 2020, Parchetul de pe lângă Judecătoria Iaşi a avut spre soluţionare 56.457 de cauze, din care 392 cauze în urmărire penală proprie a procurorului şi 56.065 cauze pe sectorul de supraveghere a cercetărilor.

Cu un total de 56.457 dosare de soluţionat, PJ Iași ocupă locul III la nivel naţional, locul I fiind ocupat de PJ Sector 3 Bucureşti cu 72.072 de dosare.

Parchetul de pe lângă Judecătoria Iași ocupă locul I la nivel național la numărul de dosare soluţionate, cu 12.793 dosare soluţionate în anul 2020, locul II fiind ocupat de PJ Sector 2 București, cu 12.119 dosare soluționate şi locul III de PJ Sector 3 Bucureşti cu un total de 11.775 dosare soluţionate.

De asemenea, Parchetul de pe lângă Judecătoria Iaşi ocupă locul I la nivel naţional la numărul de trimiteri în judecată, cu 1.093 de rechizitorii, prin care au fost trimişi în judecată 1396 de inculpaţi, locul II fiind ocupat de PJ Constanţa cu 955 trimiteri în judecată şi locul III de PJ Brașov cu un total de 884 trimiteri în judecată.

Media de dosare soluționate pe procuror, calculată la nivel național este de 428,02 dosare, procurorii PJ Iași soluționând în medie 511,72 dosare – raportat la o schemă de 25 posturi ocupate din totalul de 30.

La finalul anului 2020, la nivelul Parchetului de pe lângă Judecătoria Iași se aflau în lucru – 42.297 cauze, în scădere cu 3,56% faţă de anul 2019 când au rămas de soluţionat 43.859.

În ceea ce privește măsurile preventive dispuse în dosare, în cursul anului 2020 procurorii au dispus luarea măsurii preventive a controlului judiciar față de  208 inculpaţi.

De asemenea, au fost înaintate la judecătorul de drepturi şi libertăţi propuneri de arestare preventivă pentru 311 inculpaţi, din care:

o   faţă de 241 inculpaţi, judecătorul de drepturi şi libertăţi a dispus arestarea preventivă, din care 226 persoane au fost trimise în judecată în stare de arest preventiv;

o   faţă de 41 inculpaţi s-a dispus măsura preventivă a arestului la domiciliu;

o   faţă de 27 inculpaţi s-a dispus controlul judiciar;

o   faţă de 2 persoane, propunerea a fost respinsă.

În anul 2020, s-a dispus clasarea faţă de 2 inculpaţi arestaţi preventiv în 2 cauze penale, ambele ca urmare a împăcării părţilor.

 

Pentru anul 2020, situaţia statistică referitoare la activitatea judiciară a Parchetului de pe lângă Judecătoria Iaşi, în cauzele penale se prezintă astfel:

  •   În materie penală

Procurorii au participat în 9.861 de şedinţe penale, punând concluzii într-un total de 4.747 de cauze aflate pe rolul Judecătoriei Iaşi şi verificând 4.737 de hotărâri în vederea declarării căilor de atac.

  •   În materie civilă

Procurorii au participat în 786 de cauze civile, punând concluzii într-un număr de 533 de cauze civile judecate pe rolul Judecătoriei Iaşi şi verificând 800 de hotărâri în vederea declarării căilor de atac.

Fiecare procuror a participat, în medie, în 1.775 cauze, a pus concluzii în 880 cauze,  a  verificat 923 hotărâri emise de Judecătoria Iaşi şi a motivat 37 căi de atac.

În anul 2020 au fost achitaţi definitiv, indiferent de perioada trimiterii în judecată, 6 inculpaţi în 6 cauze penale, în scădere faţă de anul anterior când s-a înregistrat un număr de 14 inculpaţi achitaţi în 13 cauze penale. 

Ponderea inculpaţilor achitaţi din totalul inculpaţilor trimişi în judecată prin rechizitoriu (1.396) a fost de 0,43%, în scădere faţă de anul anterior când s-a înregistrat un procent de 1,27%.

Ponderea soluţiilor de achitare, din totalul soluţiilor de trimitere în judecată a fost de 0,55 %, în scădere faţă de anul anterior, când a fost de 1,38%.

Menţionăm că sinteza raportului de activitate a Parchetului de pe lângă Judecătoria Iaşi pentru anul 2020 este disponibilă pe pagina de internet a Parchetului de pe lângă Tribunalul Iaşi.

                                                              

PRIM - PROCUROR,

Bordianu Dragoş

Ultima actualizare: 15.02.2021 15:49

Ultima actualizare: 03.02.2021 16:55 Detalii

Ultima actualizare: 03.02.2021 15:26 Detalii

Ultima actualizare: 01.02.2021 14:45 Detalii

Mergi la începutul paginii
Conceptul grafic al site-ului a fost cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Capacitate Administrativa 2014-2020 - cod MySMIS2014 + 118765/SIPOCA 454
Pagina proiectului www.poca.ro